Ako imate auto koji više nije za vožnju, ostaje samo da ga prodate onima koji otkupljuju otpadna vozila.

Najveći broj otkupnih centara ima firma CE-ZA-R. Spisak otkupnih centara možete naći klikom na ovaj link www.czr.rs/1/60/otkupni-centri

Ukoliko brinete o ekologiji, predaćete ga nekom centru za reciklažu koji ima dozvolu za tretman otpadnih vozila. Oni moraju da isprate proceduru prikupljanja motornog ulja i drugih tečnosti, da se pobrinu da ne završe u kanalizaciji, u nekom kanalu i sličnu, kao i da na ekološki način zbrinu sve ostale delove automobila.

Možete takođe da prodate auto nekom auto-otpadu ili firmi koje se bave otkupom starih/otpadnih vozila, nakon čega ne znate kako će taj auto biti „obrađen“.
Krenimo prvo od ovih koji imaju dozvolu za ekološku reciklažu.

Da li moram sam da dovezem auto?
Da – ako je samo jedan auto u pitanju. Ukoliko ih je više, firma koja se bavi reciklažom može da pošalje svoj kamion, mada nema pravila i sve je stvar dogovora.
Adrese i telefoni firmi koje imaju dozvolu za tretman otpadnih vozila

Od Ministarstva za zaštitu životne sredine dobili smo spisak „operatera“ (firmi) koje imaju dozvolu za tretman otpadnih vozila. Nažalost, mnoge od firmi sa spiska više ne rade ili ne otkupljuju vozila od privatnih lica.

Najveći broj otkupnih centara ima firma CE-ZA-R. Spisak otkupnih centara možete naći klikom na ovaj link www.czr.rs/1/60/otkupni-centri

Autor: Dragan Romčević, Izvor: Polovni automobili

 20181218-screenshot_3.png

Mesto broj 5 – Reciklaža je veoma popularna tema u čitavom regionu 

U autorskom tekstu, koji je pripremilo Udruženje reciklera Srbije u saradnji sa kompanijom Centar za reciklažu iz Beograda objašnjeno je gde se može reciklirati dotrajali auto, šta je neophodno od dokumenata, kao i detalje same reciklaže.

U Srbiji može da se reciklira više od 80 odsto ukupne mase vozila

 

20180903-staro podue nova ansa.jpg

Centar za reciklažu podržao je akciju recikliranja starog metalnog posuđa kompanije METRO Cash & Carry Srbija.

Akcija pod sloganom „Staro posuđe – nova šansa“, počela je 1. septembra i završava se 30. novembra ove godine. U navedenom periodu svi zainteresovani mogu doneti staro metalno posuđe u METRO prodajne objekte širom Srbije i zameniti ih za vaučere sa popustom za kupovinu novog posuđa iz programa METRO Professional ili Metalac. Posuđe će biti reciklirano u Centru za reciklažu d.o.o, a sav prihod od prodaje biće doniran u humanitarne svrhe.

Ova akcija ima za cilj podizanje svesti o značaju reciklaže kao jednom od ključnih segmenata važnim za održivo poslovanje, ali i brigu o okruženju.

 

Fotograf Đorđe Bošković u saradnji sa UV Dance i Meerrorart timom

 20171222-8.jpg20171222-7.jpg20171222-5.jpg20171222-4.jpg20171222-3.jpg20171222-2.jpg20171222-optimus1.jpg

 

Fotograf Đorđe Bošković

20171127-honda_4.jpg

20171127-honda_1.jpg

20171127-honda_2.jpg

20171127-honda_3.jpg

U Centru za reciklažu Železnik uništeno je više od 18.000 komada pištolja, pušaka, automatskih pušaka i mitraljeza. Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović upozorio je da kada prestane proces legalizacije oružja, krajem leta, prete krivične sankcije koje idu i do 12 godina zatvora.

Nebojša Stefanović je preneo da je danas uništeno 7.478 pištolja, 589 revolvera, 1.723 puške, 3.040 sačmarica, 960 automatskih pušaka, 66 mitraljeza, vazdušnog oružja, drugog oružja, mehanizama za pravljenje.

Izvor: RTS.RS

Vest o uništavanju oružja su objavili i sledeći portali:

rs.n1info.com link

B92.net link

Blic.rs link

Danas.rs link

Do kraja godine Srbija će dobiti Nacionalni plan upravljanja otpadnim vozilima i biće utvrđeni ekonomski instrumenti u toj oblasti, najavio je pomoćnik ministra poljoprivrede i zaštite životne sredine Aleksandar Vesić na okruglom stolu „Upravljanje otpadnim vozilima i naknadama za njihovo zbrinjavanje“ u Privrednoj komori Srbije.

 20170116-sastanak_komora.jpg

Evropska komisija je dobro ocenila prenošenje propisa iz EU zakonodavstva u Srbiju, ali je njihova implementacija na niskom nivou, naročito u odnosu na Direktivu o otpadnim vozilima, rekao je Vesić i dodao da imamo mali broj dozvola za tretman otpadnim vozilima. Ukazao je na neophodnost strože kontrole upravljanja otpadnim vozilimai zbog bezbednosti saobraćaja, zato što veliki broj otpadnih vozila završi rastavljen na delove na crnom tržištu. Kako je naveo, veliki broj dozvola za upravljanje otpadnim vozilima je izdat, ali većina samo za skladištenje, a samo četiri dozvole za tretman vozila su aktivne i neophodno je proširiti tu mrežu. U procesu pristupanja smo obavezni da prenesemo sve propise do 2018. i da uspostavimo ponovnu upotrebu i reciklažu najmanje 85 odsto od ukupne mase otpadnih vozila. U EU je taj procenat sada 95 odsto – rekao je pomoćnik ministra Vesić.

 

Kako je objasnio direktor Agencije za zaštitu životne sredine Filip Radović, svake godine raste broj vozila prijavljenih na osnovu obaveze izveštavanja toj Agenciji. Prema rečima savetnika u Centru za zaštitu životne sredine Privredne komore Srbije Siniše Mitrovića, pitanje određivanja podsticaja reciklažnoj industriji je ključno pitanje kako bi se taj sistem uveo u red, a preduslov da Carina, Agencija za zaštitu životne sredine, Agencija za bezbednost saobraćaja i Ministarstvo unutrašnjih poslova budu povezani u praćenju tokova otpadnih vozila.

Primer sistema upravljanja otpadnim vozilima u Hrvatskoj predstavio je član upravnog odbora i ekspert za posebne tokove otpada C.I.O.S. grupe iz te zemlje Željko Teufel, koja ima koncesiju za upravljanje otpadnim vozilima na njenoj teritoriji. Istakao je da najznačajniju ulogu u regulisanju sistema upravljanja otpadnim vozilima ima Fond, kao i da u Hrvatskoj u proseku ima oko 1,5 miliona vozila na ulicama godišnje, na koja su naplaćene takse zahvaljujući odličnoj komunikaciji Fonda i Carine. Ipak, oko 35 odsto otpadnih vozila završava na crnom tržištu Hrvatske.

Ekološka taksa po toni vozila stavljenog na tržište Srbije iznosi 12.000 dinara, podsetila je savetnik u Agenciji za zaštitu životne sredine Ljiljana Đorđević i dodala da je tokom prošle godine 627 preduzeća na tržište stavilo više od 270.000 tona vozila.

Predsednik Asocijacije uvoznika i distributera vozila Milan Vukasović je rekao da se godišnje u Srbiju uveze oko 100.000 polovnih vozila u proseku, a između 20.000 i 22.000 novih. Ekološku taksu plaćaju uvoznici novih vozila, dok oni koji uvoze polovna preko privatnih lica ne plaćaju. On je to ocenio kao veliki paradoks i problem u auto-industriji.   

Direktor Centra za reciklažu iz Železnika, koji poseduje dozvolu za tretman otpadnih vozila, Dragan Ilić je zaključio da je neophodno da za početak javna preduzeća poput Vojske Srbije, Parking servisa, policije i EPS-a kao obavezan uslov na tenderima za zbrinjavanje otpadnih vozila propišu da operater mora posedovati validnu dozvolu za tretman otpadnih vozila, da se ne bi ponavljale situacije u kojima takva vozila na javnim tenderima završe na nelegalnim otpadnima, odnosno na crnom tržištu. 

Cilj skupa koji je organizovao Centar za reciklažu iz Železnika uz podršku PKS bio je sagledavanje problema upravljanja otpadnim vozilima i iskustva razvijenih zemalja u toj oblasti.

Šreder - jedina mašina za recikliranje vozila u Srbiji se nalazi u Centru za reciklažu u Beogradu, a ovih dana je aktivna zbog akcije koju je pokrenula kompanija FIAT.

Autor: Stefan Stojanović

Izvor

Nelegalne deponije u Srbiji rade izvan zakona formirajući nelojalnu konkurenciju preprodavača željeza.

Izvor